Jak prawidłowo zlecić przelew zagraniczny

Jak prawidłowo zlecić przelew zagraniczny

Szanowni Klienci,

w celu zapewnienia sprawnej i terminowej realizacji przelewów zagranicznych sporządzanych w Bankowości Internetowej prosimy o kompletne i poprawne wypełnianie danych w zleceniu przelewu. Brak wymaganych informacji może skutkować:

  •     opóźnieniem w realizacji
  •     zwrotem przelewu
  •     naliczeniem dodatkowych opłat przez banki pośredniczące

Jakie dane są niezbędne do realizacji przelewu zagranicznego?

Przypominamy, że przy sporządzaniu przelewu zagranicznego należy podać m.in.:

  •     pełne dane odbiorcy (imię i nazwisko lub nazwa instytucji, adres)
  •     numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN
  •     kod BIC/SWIFT banku odbiorcy (w przypadku przelewu poza Unię Europejską)
  •     tytuł płatności umożliwiający identyfikację przelewu (bez polskich znaków)

Jakie są najczęstsze błędy?

Niekompletne dane dotyczą najczęściej danych odbiorcy, które należy podawać w polu " Nazwa odbiorcy:" oraz "Adres odbiorcy:". Prawidłowe informacje powinny być podawane według poniższego wzorca, tj. w pierwszym polu "Imię i nazwisko lub Nazwę" a w drugim polu "Adres" – zawierający co najmniej miasto i kraj beneficjenta.

 

W przypadku przelewów do krajów wymagających dodatkowych informacji (np. kodów podatkowych, numerów identyfikacyjnych, adresu odbiorcy lub banku) prosimy o dokładne ich uzupełnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi banków zagranicznych.

Dziękujemy za współpracę i zrozumienie.

 

Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie © 2025