Uprzejmie informujemy, od dnia 15 grudnia 2019 roku zmieniają się zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych. Wprowadzone zmiany wynikają z konieczności dostosowania do wymogów przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie płatności transgranicznych i opłat za przeliczenie waluty.
Główne zmiany wprowadzone w regulacji to:
1) dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
2) określenie zasad realizacji przelewów SEPA oraz wprowadzenie zmian do zasad realizacji Polecenia zapłaty, do której nie będzie wymagana weryfikacja posiadania przez Bank zgody w momencie wykonywania takiej transakcji;
3) dodano zapis wynikający z art. 60 prawa bankowego o możliwości rozwiązania umowy przez bank;
4) dodano możliwość zaprzestania wysyłki informacji do klientów w przypadku dwukrotnego jej zwrotu do banku z adnotacja o błędnym adresie Klienta;
5) doprecyzowano kategorie przesłanek umożliwiających bankowi zmianę wysokości opłat i prowizji dla wszystkich rachunków;
6) doprecyzowano zapisy dotyczące kart debetowych z funkcją zbliżeniową;
W przypadku niezaakceptowania proponowanych zmian klienci banku mają prawo złożenia wypowiedzenia umowy rachunku zgodnie z trybem w niej określonym. Brak sprzeciwu wobec powyższych zmian do dnia wejścia ich w życie traktowane będzie jako ich akceptację.