Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie


Trzebieszów Drugi 33
21-404 Trzebieszów Drugi

25 506 58 00

25 796 06 66

info@bstrzebieszow.pl

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

Od 1 stycznia 2022 r. w obszarze wsparcia rodziny dostępne jest kolejne rozwiązanie z rządowego programu Polski Ład. Jest  to Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, czyli nowe świadczenie dla rodziców dzieci w wieku od 12. miesiąca do 35. Miesiąca.

Nowe świadczenie nie zależy od dochodu rodziny i wynosi w sumie do 12 tys. zł na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie.

Rodzice mogą zdecydować czy  chcą otrzymywać świadczenie w wysokości 500 zł przez 24 miesiące, czy w wysokości 1000 zł przez 12 miesięcy.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przysługuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 12. miesiąc do ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 35. miesiąc.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wniosek o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy można złożyć do ZUS za pomocą bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Trzebieszowie.

 

Jak złożyć wniosek w Banku Spółdzielczym w Trzebieszowie?

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Trzebieszowie (wnioski o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy mogą składać wyłącznie rodzice (matka lub ojciec) dziecka. Pozostałe osoby, które zgodnie z ustawą mogą ubiegać się o świadczenie RKO, powinny taki wniosek złożyć bezpośrednio w ZUS przez Platformę Usług Elektronicznych (zwaną dalej PUE ZUS).
  2. Sprawdź swoje dane. Upewnij się, że Twoje dane są aktualne, w szczególności adres e-mail – na niego otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku. Dane możesz sprawdzić wybierając kolejno Ustawienia → Moje dane.
  3. Złóż wniosek. Wybierz przycisk: Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. Uzupełnij dane we wniosku.
  4. Poczekaj na Urzędowe Potwierdzenie Odbioru. Otrzymasz je na podany we wniosku adres mailowy.
  5. Informacja o przyznaniu świadczenia lub odmowie przyznania świadczenia będzie znajdowała się na profilu PUE ZUS. Przez PUE ZUS będziesz mógł złożyć odwołanie od wydanej decyzji lub zmienić dane podane we wniosku.
Ważne: Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez Internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – ZUS założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
wstecz
Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.