Deklaracja dostępności Banku Spółdzielczego w Trzebieszowie
Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie, zwany dalej Bankiem zapewnia o stale doskonalonej dostępności swoich usług w zakresie bankowości detalicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024r o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – zarówno online, jak i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji.
Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty
i wpłatomaty.
W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi regulacjami prawa krajowego, międzynarodowymi standardami, w szczególności wytycznymi WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) na poziomie AA oraz dobrymi praktykami.
Dostępność cyfrowa
Strona WWW
Dbamy o to, aby strona internetowa www.bstrzebieszow.pl była dostępna dla wszystkich użytkowników – również dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Serwis został zaprojektowany zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG 2.1 na poziomie A/AA, który określa zasady dostępności treści cyfrowych dla osób z ograniczeniami percepcyjnymi, ruchowymi i poznawczymi.
Bank zapewnia dostępność cyfrową środowiska teleinformatycznego. W szczególności dotyczy to aplikacji mobilnych Nasz Bank, oraz strony internetowej.
Co oferujemy w zakresie dostępności
Na stronie wdrożyliśmy szereg rozwiązań, które ułatwiają korzystanie z serwisu osobom z różnymi potrzebami – w tym z niepełnosprawnościami wzroku, słuchu, ruchu czy trudnościami poznawczymi.
Bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna
Nasza bankowość elektroniczna to: system bankowości internetowej oraz Aplikacja Mobilna Nasz Bank (Android) i (iOS).
Nasza bankowość elektroniczna jest częściowo zgodna z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, dlatego na bieżąco pracujemy nad udostępnieniem kolejnych funkcjonalności.
Aby zapewnić Ci dostępność i bezpieczeństwo, w naszych systemach używamy prostego języka, dzięki temu są intuicyjne, proste w obsłudze, a treść ekranów może zostać odczytana przez programy komputerowe.
Aplikacja została zaprojektowana z myślą o różnych rozdzielczościach ekranu, co zapewnia wygodę korzystania na komputerach, tabletach i smartfonach. Układ aplikacji dynamicznie dopasowuje się do rodzaju i orientacji ekranu.
Bank umożliwia dostęp do rachunku za pośrednictwem telefonu poprzez serwis „Bankofon”. Po uruchomieniu tej usługi posiadacz rachunku może sprawdzić saldo na rachunkach.
Bank zapewnia również dostępność usług przez telefon stacjonarny, który podany jest na stronie internetowej www.bstrzebieszow.pl, oraz w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Brak w naszym Banku infolinii.
Oferujemy i świadczymy następujące usługi, zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze: kredyt konsumencki i hipoteczny oraz usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem płatniczym.
Zapewniamy dostępność naszych usług w szczególności na etapach:
1) przedstawienie oferty klientowi,
2) wnioskowanie o produkt,
3) zawierania umowy,
4) obsługi produktu – od zawarcia umowy do zakończenia obsługi produktu.
Dostępność usług zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów, w szczególności: ulotek lub innych materiałów promocyjnych, treści na naszej stronie internetowej, formularzy, wniosków, regulaminów, pism.
Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz:
Bank zapewnia dostępność treści części regulaminów w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z wymogami Prawa bankowego poprzez zastosowanie prostego języka, odpowiedniego rodzaju i wielkości czcionki, odpowiednich odstępów.
Bank oferuje i świadczy na dzień sporządzenia niniejszej deklaracji następujące usługi :
Usługi płatnicze powiązane z rachunkiem płatniczym :
Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz w umowach i regulaminach związanych ze świadczeniem usługi.
Regulaminy :
Regulamin kredytu w rachunku oszczędnościowym rozliczeniowym, Regulamin kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych, Regulamin kredytu konsolidacyjnego, Regulamin udzielania kredytów gotówkowych dla osób fizycznych, Regulamin kredytu ekologicznego, Regulamin udzielania pożyczek zabezpieczonych hipoteką dla osób fizycznych,
Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych.
Umowy i regulaminy w przystępnej formie
Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy w sposób, który ułatwia ich zrozumienie:
Naszym celem jest, by każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – rozumiał, jakie usługi oferujemy i na jakich zasadach.
Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak najlepszą komunikację, największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Bank zapewnia dostępność treści regulaminów w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami – zastosowanie prostego języka, odpowiedniego rodzaju i wielkości czcionki, odpowiednich odstępów.
Udogodnienia dostępne w naszych placówkach:
Bank przyjął prosty język jako standard komunikacji, który obowiązuje wszystkich pracowników.
W trosce o zapewnienie wysokiej jakości obsługi nasi pracownicy placówek przeszli szkolenie z zakresu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt w przypadku problemów z dostępnością :
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej lub jej elementów, prosimy o kontakt:
Audio w bankomatach
Bank dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów/wpłatomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami.
W Bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która po podłączeniu słuchawek pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym oraz głuchym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u, czy pobieranie gotówki. Dostępność poszczególnych bankomatów/wpłatomatów będzie sukcesywnie dostosowywana w ramach 5-ciu funkcjonalności:
Informacja o dostępności architektonicznej
Staramy się, aby nasze placówki były dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Dostępność architektoniczną Bank zapewnia w szczególności poprzez:
- do każdej z lokalizacji banku możliwe jest wejście z psem przewodnikiem;
- każda lokalizacja wyposażona jest w system (dzwonek) przywoławczy dla osób niepełnosprawnych;
- Centrala i niektóre Oddział posiadają podjazdy dostoswane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
- każda lokalizacja wyposażona jest w pomieszczenia umożliwiające indywidualną obsługę dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Pracownicy Banku umożliwiają asystę dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących.
Lokalizacja placówek Banku:
Informacje o dostępności architektonicznej punktów obsługi znajdziesz na stronie internetowej Banku w zakładce Placówki Banku.
Symbole graficzne (znajdujące się na stronie internetowej) wraz z ich opisem, którymi posługujemy się dla opisu dostępności architektonicznej/udogodnień w naszych placówkach:
- symbol opisujący miejsce dostępne architektoniczne – bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwalają osobie na wózku poruszać się samodzielnie.
- symbol opisujący miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami – w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi.
- pies asystujący – symbol wskazujący na możliwość wejścia do placówki z psem asystującym.
- symbol wskazujący na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących – w miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą/niedowidzącą.
- symbol wskazujący na urządzenie wspomagania słuchu dla osób z niepełnosprawnością słuchu – w miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę z niepełnosprawnością słuchu.
- symbol określający parking przy placówce Banku bądź w odległości do 100 metrów od placówki.
Skargi związane z dostępnością produktów i usług
Każdy ma prawo złożyć do nas skargę, jeżeli uważasz, że usługi bankowości detalicznej lub produkty wykorzystywane do ich oferowania lub świadczenia nie są dla Ciebie dostępne.
Dokładamy wszelkich starań, aby świadczone usługi i oferowane produkty spełniały oczekiwania naszych klientów oraz były zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi oraz standardami dostępności.
Jeśli jednak jesteś z nich niezadowolony/a i uważasz, że nie są one dla Ciebie dostępne lub napotkałeś/aś inne trudności – masz prawo złożyć skargę. Każde zgłoszenie jest przez nas traktowane poważnie i rozpatrywane indywidualnie w możliwie najkrótszym czasie.
Skarga może dotyczyć różnych aspektów braku dostępności m.in.:
Skargę możesz złożyć :
Twoja skarga powinna zawierać:
W tym celu możesz skorzystać z naszego formularza zawartego na stronie internetowej.
Możemy nie rozpatrzeć Twojej skargi, jeśli:
Ważne: Jeśli nie zajmiemy się Twoją skargą, poinformujemy Cię o tym i powiemy dlaczego.
Bank udziela odpowiedzi na skargę w terminie 30 dni od daty jej otrzymania . W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie, Bank zawiadamia konsumenta w sposób, jaki konsument w skardze wskazał jako preferowany, o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.
Odpowiemy Ci w taki sam sposób, w jaki złożyłeś skargę (na przykład e-mailem, jeśli wysłałeś e-maila), chyba że zgodzisz się na inną formę.
Nasza odpowiedź będzie jasna i powie Ci:
Informacje na temat możliwości złożenia skargi znajdziesz tutaj: www.bstrzebieszow.pl
Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025r.