Szanowni Państwo,
Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy Państwu wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.
Alternatywny środek płatniczy
Wybierając się w podróż Klient jeżeli ma taką możliwość powinien zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.
Aktualizacja danych kontaktowych
Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja Klienta zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas
możliwość jak najszybszego kontaktu z Klientem aby niepotrzebnie nie blokować jego karty.
Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść
do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.
Rekomendujemy zatem aby płatności poza granicami Polski w terminalach POS i bankomatach Klienci wykonywali przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.
Poinformowanie Banku o planowanej podroży
Zachęcamy aby Klienci przekazywali do Banku informację o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić Klienta
przed oznaczeniem wszystkich jego płatności jako potencjalnego oszustwa a tym samym ich odrzuceniem.