Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie


Trzebieszów Drugi 33
21-404 Trzebieszów Drugi

25 506 58 00

25 796 06 66

info@bstrzebieszow.pl

Informacje dotyczące płatnosci kartami podczas zagranicznych podróży

Szanowni Państwo,
Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy Państwu wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.

 

Alternatywny środek płatniczy
Wybierając się w podróż Klient jeżeli ma taką możliwość powinien zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.
Aktualizacja danych kontaktowych
Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja Klienta zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas
możliwość jak najszybszego kontaktu z Klientem aby niepotrzebnie nie blokować jego karty.
Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść
do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.
Rekomendujemy zatem aby płatności poza granicami Polski w terminalach POS i bankomatach Klienci wykonywali przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.

Poinformowanie Banku o planowanej podroży
Zachęcamy aby Klienci przekazywali do Banku informację o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić Klienta
przed oznaczeniem wszystkich jego płatności jako potencjalnego oszustwa a tym samym ich odrzuceniem.

wstecz
Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.