Szanowni klienci.
Bank Spółdzielczy w Trzebieszowie oraz inne banki zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS oraz Bank BPS przystąpiły do programu Tarcza Finansowa PFR skierowanego do polskich przedsiębiorców, których sytuacja pogorszyła się w związku z pandemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm będzie można składać poprzez system bankowości elektronicznej.
W przypadku dużych firm wnioski o pomoc można składać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie PFR http://www.pfr.pl/tarcza.
Program Tarcza Finansowa PFR kierowany jest do:
Z subwencji będą mogły skorzystać firmy, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19. Całość procesu, w tym otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz wniosek reklamacyjny odbywa się on-line w systemie bankowości internetowej banku. Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku.
Ważna informacja dla składających wnioski o subwencję.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się z VAT kwartalnie, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT.
Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR ponieważ proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych.
Więcej informacji na temat programu Tarcza Finansowa PFR dostępnych jest w internetowym serwisie dedykowanym Klientom Banków Spółdzielczych z Grupy BPS pod linkiem
https://grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow/.